tognogthaiblog.reismee.nl

Luna in Bangkok,eerste drie dagen.

Na een vlucht van 11 uur aankomst in Bangkok zaterdag om 10.00. Onze driver staat klaar met een bordje met onze naam erop, maar eerst een enorme rij gepasseerd van allemaal drivers met allemaal namen erop. Eerste indruk in de taxi van Bangkok: groot, druk, chaotisch, vies, aziatisch en nee, hier willen we niet wonen, hoeven we ook niet, maar Lunie woont hier wel een kleine 5 maanden, stoer hoor. Tijdens onze taxirit gaat het regenen, harder en harder, een tropische stortbui. Het regent nog steeds zo hard als we moeten uitstappen bij ons hotel.Er worden parasols geregeld want een paraplu voldoet niet meer. Ondanks dat worden we behoorlijk nat en onze bagage ook. Deze wordt later afgedroogd door de securitymeneer. Onze eerste kennismaking met Bangkok in de "dry season". Luna komt naar ons hotel met een motorbike taxi. Dit is de beste manier van vervoer in Bangkok, achterop een motorbike ben je het snelst op je bestemming. Heerlijk om elkaar weer te zien. Fijn hotel trouwens, zeer kleinschalig maar 7 kamers, oud huis volledig gerestaureerd en alles nog fonkelnieuw, niet met schoenen te betreden, wennen voor ons westerse barbaren. Luna neemt ons mee naar een gigantisch grote markt met de metro, weten we meteen hoe daar werkt, goed dus. De markt heet Chatuchak en is zo gigantisch groot dat het ons duizelt, het is één van de grootste markten ter wereld, bestaat uit 15.000 kraampjes en trekt 200.000 bezoekers per dag in het weekend. Kun je nagaan, wij met onze jetlag loslaten op zo'n grote markt, en dan te bedenken dat ik altijd "alles" wil zien, mission impossible dus, toch leuk begin, op de markt in Thais tentje gegeten. We gaan 's avonds ook erg Thais eten, maar niet heus, Caesar salad, lekker glas wijn en goede koffie, Luna komt het Thaise eten haar neus uit en is blij met iets anders, wij beginnen net maar zijn ook niet vies van wat westers eten. Volgende dag 's morgens aan ons lot overgelaten door Luna in die grote, enge stad. We zijn onze treinkaartjes maar gaan ophalen bij het Hua Lamphong station, met de metro omdat we nu toch wisten hoe deze werkt en daarna gaan lopen naar het Jim Thompson house, Jim Thompson was een amerikaanse zakenman/architect die een grote liefde voor Thailand had en zich daar vestigde na de tweede wereldoorlog. Lopen is not done in Bangkok en inderdaad het was een langere afstand dan we dachten, speciaal met die hitte. Dus daarna maar een tuktuk aanhouden voor de afspraak met Luna bij de tempel Wat Pho van de reclining Buddha, liggende Buddha dus, geen kleintje, 46 meter lang en 15 meter hoog. Helaas voor onze onderhandeling skills met de tuktukdriver begon het net weer hard te regenen en ja dan blijf je niet in de regen staan en heeft de driver absoluut een voorsprong in de onderhandeling. In de tropische regenbui afgezet bij een pont over de rivier, het regende echter zo hard dat de passagiers van de overkant op de boot bleven wachtend op een droger moment, uiteindelijk behoorlijk nat aan de overkant terechtgekomen. Leuk tempels gedaan met Lunie. Helaas de laatste tempel met de echt gouden Boeddha was net dicht, bewaren voor de volgende dag. Wij zijn 's avonds op de hoek bij het hotel in een echte thaise tent gaan eten. Mensen komen binnen, bestellen, eten en zijn binnen een kwartier weer weg. Niks gezellig, echt nederlands woord. Volgende dag afgesproken bij de massief (in ieder geval zijn hoofd 99%) gouden Boeddha en daarna een fietstocht bij Co Kessel door Bangkok, Chinatown en overkant rivier met een boot. Co Kessel, hoe kan het anders, is een Nederlander, die deze fietstochten door Bangkok met groot succes heeft opgezet. Zeer de moeite waard, onder leiding van onze Thaise gidsen, Pim en Sao, door de kleinste straatjes en steegjes. Echter voor de derde dag op rij was er een tropische regenbui, gewoon doorfietsen was het motto van onze gidsen, we kregen een plastic poncho. Het ging echter steeds harder regenen, het was echt niet meer te doen, Luna kon niets meer zien door water onder haar lenzen. Tijdje gaan schuilen en toen weer verder, ondanks de poncho's toch nog nat, Marc's schoenen waren nog 3 dagen nat. 's Avonds naar Luna's kamer in Nonsie residence geweest, nu weten we waar ze woont en daar in de buurt bij een pizzeria gegeten. Afscheid voor korte tijd genomen, morgen naar Chiang Mai in het noorden.

Wilma

Wat heerlijk om Luna weer te zien. Wat zal zij ook blij zijn. Trouwens wisten jullie niet dat het het regenseisoen was of is het weer daar ook in de war?
Liefs vanuit Roses.

Mick

Jeetje, het regent daar nog vaker dan in Nederland! Gelukkig is het niet koud ?
Kunnen wij je onderhandelings-skills gebruiken als wij een auto gaan kopen mam?

Wilma2

Hoi. Kreeg gelukkig van Wilma de link door, zodat ik ook weer kan genieten van jullie avonturen! Niet mis, jullie zijn echt door de wol geverfd he! Heel veel plezier en groetjes aan Luna.